16 Haziran 2014 Pazartesi

Bu blog niye var?

Merhaba...

Gezip tozmayı hiiiç sevmem... Gezenden de hiiç haz etmem... O ne öyle ayakkabıların kapının önünde hadi çık dışarı demeler falan... Yazın sıcağında terleyeceğim, sonra kışın soğuğunda donacağım bir de üstüne... Hava azcık iyi bugün sokaklar tıka basa kalabalıktır şimdi bir de... Aman deli misin bu soğukta otur oturduğun yerde... Yağmur var sırılsıklam ıslanırım şimdi, gelincede işin yoksa çamur temizle bir de... Hayır bir de nereye gitsem diye düşünmeler falan... Ooo bir sürü iş...

Böyle demeyi ister miydim acaba? Hiç sanmıyorum :)

Sizce de gezmeyi sevmeyen insan sayısı neredeyse yok denecek kadar azdır değil mi? Ki bu sayfayı şimdi okuyorsanız eminim içinizde bir heyecan hadi gidelim diye çırpınıyordur. Ben de gezmeyi seven insanlardan biri olarak, madem seviyorsun gezmeyi neden yazmıyorsun dedim ve başladım yazmaya.

Gezmek eğlenceli olmasına rağmen bir sürü ayrıntıyı da barındırır. Kimi zaman, aman düşelim yola buluruz bir şeyler deriz kimi zaman da olur mu hiç  öncesinde bir araştırmalı deriz. Tüm gün sokak sokak cadde cadde yürüdükten sonra  akşam yatağa yattığında ayaklarını hissetmemek, kimi yerde yaşadığın iletişim problemleri, zaman zaman soğuk havalarda üşüyüp küçük cafelerde sıcak bir şeyler içmeler, zaman zaman yolu kaybedip bence şuradan gitmeli deyip kafana göre kaybolmalar... Ama en güzeli de nedir biliyor musunuz, gözler kocaman açılmış şekilde fark etmeden yüzümüzde memnuniyetten oluşan bir gülümseyişle iyi ki de gelmişim demektir.

Süresiz süreli gezi yapanlar da vardır elbet ama benim gibi kısıtlı süreli geziler yapıyorsanız umarım aradığınız cevapları sayfalar arasında bulabilirsiniz. Bazen öyle bir şehre gidersiniz ki günlerce gezseniz de göreceğiniz yer bitmez. Bazen de öyle bir yere gidersiniz ki bir bakmışsınız akşama kadar her yeri gezmişsiniz üstüne bazı yerlerden ikinci kez geçer olmuşsunuz.

Gidilen ülkenin dilini bilmiyorsanız eğer kimi zaman turistik yerlerin isimleri kafanızda pek bir şey çağrıştırmayabiliyor. Öyle ki bazı şehirler de gezilecek yer isimleri o kadar yakın gelir ki o neydi falan diye düşünürken yada seyahat arkadaşınıza sorarken kendinizi yakalamanız kaçınılmaz olur. Telaşlanmayın emin olun neredeyse herkeste benzer durumlar oluyor :) Ha yanınızda yürüyen kütüphane götürüyorsanız o ayrı :) Bu durumda yapılacak en güzel şey gezinin tadını çıkarmaktır bence. Gidip gördükten sonra kafanızda isimlerle mekanlar birbirlerini bulur ve eşleşirler zaten:)

Bu blogu benim gibi gezi öncesi gidilecek yer hakkında araştırma yapan insanlara belki azıcık yardımcı olur düşüncesiyle yazmak istedim. İtiraf etmeliyim ki bir de kendim için, yıllar geçip de yaşlı bir teyze olup geriye baktığımda gittik gördük de eee demeyeyim diye de yazdım :)

Geziler öncesinde internette okuduğum bilgiler benim için oldukça değerli oluyor. Umuyorum size de birazcık olsun yardımcı olabilirim.

Şimdiden iyi geziler... Ayaklarınız ağrımadan dönmeyin geri :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder